نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وب‌سایت علی مطهری از دسترس خارج شده است

5-ژانویه-2015

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: وب‌سایت علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، از شامگاه دوشنبه ۱۵ دی از دسترس خارج شده است. ساعاتی پیش از این واقعه، سخنگوی قوه قضائیه از احتمال «تعقیب قضایی» آقای مطهری خبر داده بود.

به گزارش رادیو فردا، علی مطهری در سال‌های اخیر انتقادات تندی را از دستگاه قضایی، شورای عالی امنیت ملی و حتی رهبر جمهوری اسلامی به علت ادامه حصر خانگی رهبران جنبش سبز بدون حکم قضایی، بیان کرده است.

در آخرین نمونه، این نماینده مجلس شورای اسلامی، یک روز پیش از مسدود شدن سایت‌اش، در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه، سخنان او درباره قانونی بودن حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد را «به بازی گرفتن قانون اساسی و قوه قضائیه» خواند.

پیش از آن، صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه، حصر خانگی این افراد را «قانونی» و منطبق با وظایف تعریف شده در اصل ۱۷۶ قانون اساسی برای شورای عالی امنیت ملی دانسته بود.

اما علی مطهری در نامه‌ای که آن را در وب‌سایتش منتشر کرد، خطاب به آقای آملی لاریجانی گفت که «این برهان، سست و دارای لوازمی است که بنیاد دمکراتیک جمهوری اسلامی را متزلزل و قانون اساسی را از حیّز انتفاع ساقط می‌کند».

در واکنش به این نامه، غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، روز دوشنبه گفت: «بسیاری از مطالبی که در نامه آقای مطهری وجود داشت کذب محض» است و «حتی قابلیت تعقیب قضایی» دارد.

علی مطهری، برادر همسر صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه و علی لاریجانی، رییس قوه مقننه جمهوری اسلامی است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ هستند که از زمستان سال ۸۹ در حصر خانگی قرار دارند. زهرا رهنورد، همسر آقای موسوی نیز با او در این حصر همراه است.

برچسب ها:

زندانیان