نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وجود ۳۵۷ کلاس درس خشت و گلی در آذربایجان غربی

12-می-2016

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، از وجود ۳۵۷ کلاس درس خشت و گلی در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، فریدون سیدمصطفوی در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان غربی که در سالن آمفی تئاتر شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: “خیرین مدرسه‌ساز هر گامی که برداشته‌اند دری از درهای زندان و اقدامات غیرقانونی افراد جامعه را می‌بندند و در واقع با این حرکت توانستند جامعه را از جاهلیت نجات دهند”.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: “خیرین مدرسه‌ساز با ساخت مدارس در روستاهای آذربایجان غربی تمام روستاها را آباد کرده و سبب شدند تا روستاییان به سایر روستاها و همچنین به شهرها به جهت تحصیل فرزندان خود مهاجرت نکنند”.

این مسؤول ادامه داد: “ساخت مدارس در روستاها باعث آبادانی روستاها شده و خیرین مدرسه‌ساز حتی با ساخت یک مدرسه تک کلاسی شور و اشتیاق را در اهالی روستا برای ارتقای دانش ایجاد کرده‌اند”.

مصطفوی با اشاره به ساخت ۴۴ باب مدرسه در آذربایجان غربی و ساخت ۱۵۰ کلاس درسی در این استان، افزود: “این مدارس و کلاس‌ها توسط بنیاد برکت و موسسه آموزشی علوی ساخته شده است”.

وی از وجود ۳۵۷ کلاس درس خشت و گلی در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: “هم‌اکنون ۴۸۰ کلاس دو نوبته در این استان وجود دارد که نیازمند رسیدگی خیرین مدرسه‌ساز است”.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: “مساکن مهر آذربایجان غربی فاقد مدرسه و کلاس درس هستند و این موضوع در آینده‌ای نزدیک دانش‌آموزان استان را دچار مشکلات فراوان می‌کند”.

این مسؤول افزود: “امید است که این مشکل توسط خیرین مدرسه‌ساز و دولت حل شود”.

زندانیان