نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پنج روز تا قصاص چشم مجتبی یساولی با اسید

12-می-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: حکم قصاص «نابیناکردن چشم با اسید» چشم دوم مجتبی یساولی (ساحلی) سه شنبه هفته آینده در زندان رجایی‌شهر کرج اجرا خواهد شد. قصاص چشم اول مجتبی ساحلی، نخستین حکم قصاص اسیدپاشی در ایران بود که در سال ۹۳ اجرا شد. به متهم مهلت داده شده است دیه و هزینه درمان قربانی اسید پاشی را پرداخت کند تا حکم قصاص چشم دیگرش اجرا نشود. شماره حساب خانواده وی برای پرداخت دیه و جلب رضایت شاکی در ادامه می آید.

به گزارش هرانا، حکم نابیناکردن چشم دوم با اسید مجتبی یساولی (ساحلی) که در سال ۸۸ با اسید پاشی فرد دیگری را نابینا کرده بود، هفته آینده در زندان رجایی شهر کرج اجرا خواهد شد.

یک منبع نزدیک به خانواده یساولی در تماس با هرانا تاریخ دقیق اجرای حکم قصاص دوم چشم مجتبی یساولی را سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ذکر کرد.

شماره حساب خانواده وی (خواهر) جهت کمک های مردمی و نجات وی از قصاص دومین چشمش با اسید:

۶۰۳۷۹۹۱۸۲۵۲۶۹۵۹۴
مریم یساولی (خواهر مجتبی یساولی)
بانک ملی ایران

هرانا پیشتر گزارش کرده بود، قصاص نابیناکردن چشم اول مجتبی یساولی زندانی زندان رجایی با اسید در تاریخ ۱۲ اسفند ۹۳ پس از پنج سال با تایید حکم در دادستانی تهران با حضور قاضی محمد شهریاری معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای جنایی، مسئولان زندان و پزشکی قانونی و جمعی از پزشکان متخصص اجرا شد و به متهم مهلت داده شد دیه و هزینه درمان قربانی اسید پاشی را پرداخت کند تا حکم قصاص چشم دیگر اجرا نشود.

قصاص چشم اول مجتبی یساولی، نخستین حکم قصاص اسیدپاشی در ایران بود که ۵۶ سال پس از تصویب قانون مجازات اسیدپاشی در اسفند ماه ۹۳ اجرا شد و به طور گسترده ای در رسانه‌های بین المللی انعکاس یافت.

مجتبی یساولی (ساحلی) ۳۱ ساله، درحال حاضر در اندرزگاه ۲ سالن ۴ دارالقران در زندان رجایی‌شهر کرج نگهداری می‌شود. به وی اطلاع داده شده است روز سه شنبه هفته آتی حکم کور کردن چشم دومش اجرا خواهد شد.

زندانیان