نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وحید و حبیب افکاری همچنان تحت شکنجه

13-ژوئن-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس ،۲۳ خرداد۱۴۰۰: وحید و حبیب افکاری، زندانیان سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شیرازاز حدود ۹ ماه قبل بعد از اعدام برادرشان نوید افکاری در بند عبرت یا بند دربسته، نگهداری می شوند. بنا به گفته سعید افکاری، برادر این زندانیان سیاسی، علیرغم آسیب‌های ناشی از ضرب و شتم در دوران بازداشت، این دو تاکنون از رسیدگی پزشکی محروم بوده و همچنان ازانتقال آنها به بند عمومی ممانعت به عمل می آید.

به گزارش « نفس در قفس »، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، سعید افکاری، برادر این دو زندانی سیاسی در یادداشتی در حساب شخصی خود در خصوص وضعیت آنان گفته است: «طبق نظر پزشکی قانونی، برادرم حبیب در طی دوره بازداشت در اطلاعات دچار شکستگی انگشت پا، شکستگی مچ دست جوش نخورده و پارگی کتف و برادرم وحید بر اثر خودکشی در اعتراض به شکنجه های جسمی و روحی دچار آسیب در گردن و دستش شده است. ۲۷۹ روز در انفرادی هستند و هنوز اجازه درمان به آنها نمی‌دهند.»

این زندانیان سیاسی اواسط شهریورماه ۹۹ به بند عبرت (بند دربسته) که محل نگهداری زندانیان محروم از تماس تلفنی است منتقل شدند و با گذشت نزدیک به ۹ ماه کماکان در این محل در زندان عادل آباد شیراز نگهداری می‌شوند. با وجود پیگیری های مکرر خانواده آنان و با وجود وعده دادستان از انتقال آنها به بند سیاسی جلوگیری شده است. در برخی موارد زندانیان محکوم به اعدام، پیش از اجرای حکم به این بند منتقل می‌شوند، امری که همواره با اعتراض برادران افکاری و خانواده آنان مواجه بوده است.

پیشتر نیز سعید افکاری، در حساب شخصی خود از ملاقات با حبیب و وحید افکاری و همچنین تداوم نگهداری آنان “در انفرادی، بدون حق تماس و بدون حق مداوا” خبر داده بود.

نوید افکاری،برادر این زندانیان سیاسی، کشتی گیر ایرانی در نهایت سحرگاه روز شنبه ۲۲ شهریورماه ۹۹ علیرغم ابهامات جدی در پرونده و موج جهانی حمایت از وی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

زندانیان