نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اجبار زندانیان زندان رجایی‌شهر به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

10-ژوئن-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس، ۲۰خرداد۱۴۰۰: روز گذشته مدیر کل سازمان‌زندانهای استان تهران، حشمت الله حیات‌الغیب، با حضور در زندان رجایی‌شهر، به همه زندانیان اعلام کرده است که شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اجباری است.

بنا به اطلاع « نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، حشمت الله حیات الغیب طی حضور در زندان رجایی‌شهر جلسه‌ای با وکیل بند‌های، بندهای مختلف زندان رجایی‌شهر به آنها اعلام کرده، همه زندانیان باید در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. در مقابل اعتراض و عدم همراهی این زندانیان، مدیرکل سازمان زندانهای تهران اعلام کرده است که «حضور در انتخابات نیاز به اثر انگشت ندارد و شماره ملی همگی هم در پروفایل زندان ثبت است».

یک نفر مطلع در این خصوص به گزارش‌گر « نفس در قفس» گفت:« به احتمال اینکه به اندازه دو هزارو پانصد زندانی زندان رجایی‌شهر برگه اخذ رای صادر کنند دور از انتظار نیست. حتی اگر زندانیان پای صندوق نروند برنامه دارند که به اسم این زندانیان رای ثبت کنند».

این درحالی است که شرکت در انتخابات یک امر و انتخاب شخصی است ولی مقامات جمهوری اسلامی به دلیل دسترسی به مشخصات زندانیان از این ابزار برای تطمیع زندانیان استفاده می‌کنند که خلاف میثاق‌های بین‌الملی است.

زندانیان