نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وخامت حال بهنام شیخی در اثر اعتصاب غذا در زندان اوین

13-آوریل-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: بهنام شیخی که در اعتراض به دستگیری و بازداشت خود در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است در اثر وخامت حال چندین بار به درمانگاه زندان منتقل شده است. این فعال مدنی آذربایجان همچنین از ناراحتی کلیه رنج می برد.

 

به گزارش هراز، وی تاکنون در اثر وضعبت وخیم جسمی در اثر اعتصاب غذا ۲ بار به بهداری بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. مراجعت های مکرر خانواده وی به مراجع ذی ربط تاکنون بی نتیجه مانده است.

 

از زمان شروع اعتصاب غذای این فعال مدنی اطلاع دقیقی در دسترس نمی باشد. برخی سایت های آذربایجانی زمان شروع اعتصاب را از زمان انتقال به زندان عنوان کرده اند.

 

بهنام شیخی روز چهارشنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۳، با مراجعه مامواران امنیتی به محل کار خود بازداشت و به مکانی نامعلوم انتقال یافت. دلیل بازداشت وی نیز شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری (دوم اسفند ماه سال گذشته) در نسیم شهر تهران می باشد که در جریان آن ده ها تن از فعالین مدنی آذربایجان جنوبی بازداشت شده بودند.

 

گفتنی است بهنام شیخی پیشتر نیز به دلیل فعالیت های مدنی خود بارها از سوی مقامات امنیتی به بهانه های واهی بازداشت و به حبس محکوم شده بود.

 

بهنام شیخی یکبار در تاریخ ۱۹ خرداد ۸۸ در محل کارش در اسلامشهر بازداشت و پس از تحمل ۵۵ روز بازداشت موقت در بند ۲۰۹ زندان اوین به قید وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. اتهام این وی اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و -تشکیل تجمعات غیر قانونی عنوان شده و دادگاه وی نیز به صورت غیر علنی برگزار شده بود.

 

وی همچنین در جریان اعتراضات مردمی به خشک شدن دریاچه ارومیه، در تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۹۰ در منزل شخصی واقع در گلستان جاده ساوه تهران دستگیر شده و بعداز ۲۵ روز بازداشت در اداره اطلاعات تبریز با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

 

دادگاه وی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ در شعبه اول دادگاه تبریز به ریاست قاضی رحیم حملبر برگزار گردید، دراین دادگاه وی از اتهام اجتماع و تبانی و تبانی تبرئه شده و به خاطر اتهام تبلیغ علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

برچسب ها:

زندانیان