نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وزارات ارشاد اکران «عصبانی نیستم» را موکول به تامین نظر وزیر و سایر نهادها کرد

12-نوامبر-2014

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد ایران در مورد کنار گذاشته شدن فیلم “عصبانی نیستم” از نوبت اکران گفت که اگر ملاحظات در نظر گرفته شود و با اصلاحات بیشتر نظر وزیر و سایر نهادها تامین شود‌، فیلم اکران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای نوش‌آبادی ضمن تکذیب اینکه این فیلم به دستور مستقیم قوه قضاییه از اکران کنار گذاشته شده گفت: «گرچه برخی نهادها در خصوص این فیلم نظراتی داشتند، اما دستور توقف آن توسط وزارت ارشاد صادر شده است.»

گفته می‌شود گروه‌های افراطی تنها امکان نمایش فیلم را در صورت حذف بیش از ۳۰ دقیقه دیگر از فیلم اعلام کرده‌اند! این فیلم اشارات صریحی به ۸ سال دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد دارد و داستان دانشجویی اخراجی و ستاره دار است و به همین دلیل از سوی گروه‌های مخالف دولت «فیلم حامی فتنه» لقب گرفته است.

لازم به یادآوری است روز گذشته نیز رضا درمیشیان کارگردان این فیلم طی نامه ای اظهار داشت “برای نمایش «عصبانی نیستم!» هر آنچه در توان داشتم را به کار گرفتم ، نهایت تلاش و همراهی را با مسئولان قانونی سینمایی کشورم کردم اما سکوت و تحمل و مدارای من نیز نتوانست در کشاکش تدبیرمداران و سیاست پیشگان به نتیجه‌ای منجر شود.

پس همه آن‌ها که با وعده‌های امروز و فردا ، یا تهمت و افترا فیلم کوچک مرا مبدل به معضل فرهنگی نمودند به خدا و وجدانشان واگذار می‌کنم. حکایت تلخ سینمای «مستقل» و «بی پناه» و «یتیم» همین است.

زندانیان