نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وضعیت وخیم عباس لسانی در زندان اردبیل در هجدهمین روز اعتصاب غذا

13-ژوئن-2019

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: عباس لسانی، زندانی سیاسی در زندان مرکزی اردبیل امروز هجدهمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، عباس لسانی، فعال سیاسی تُرک که از روز ۶ خرداد ماه در زندان مرکزی اردبیل دست به اعتصاب غذا زده، در وضعیت وخیمی جسمی به سر می‌برد.

به گفته‌ی یک منبع مطلع، عباس لسانی در مدت ۱۸ روز اعتصاب غذای خود به سلول انفرادی زندان مرکزی اردبیل منتقل شده و ملاقات و تماس‌های تلفنی وی نیز قطع شده است.

این منبع تصریح کرد که این فعال سیاسی در هنگام حضور در دادگاه انقلاب اردبیل در روز ۲۰ خرداد ماه «بسیار ضعیف شده» و «حداقل ۲۰ کیلوگرم کاهش وزن» داشته است.

عباس لسانی روز ۲۰ خرداد ماه برای رسیدگی به اتهاماتی که اخیرا به وی وارد شده به شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی خدادادی منتقل شده بود.

در این جلسه دادگاه به اتهامات او از قبیل تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه مخالف نظام رسیدگی کرده اما جلسه‌ی دوم دادگاه به روز شنبه ۲۵ خرداد ماه موکول شده است.

عباس لسانی از تاریخ ۶ خردادماه در اعتراض به ممانعت مسئولین زندان از دسترسی وی به خلاصه پرونده‎‌اش که توسط وکیلش تهیه و جهت مطالعه‌ی وی به زندان ارسال شده بود در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

عباس لسانی روز ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ در حالی که برای شرکت در جلسه‌ی دادگاه در شعبه‌ی ۲ دادگاه انقلاب تبریز حاضر شده بود، توسط اداره‌ی اطلاعات اردبیل بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

در تاریخ ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۸ جلسه دادگاه تجدید نظر وی بدون حضور خودش در شعبه ۲۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به ریاست قاضی خوبیارپور برگزار و محکومیت این زندانی به ۱۰ ماه حبس تعزیری عینا به تائید این دادگاه رسید.

عباس لسانی پیش از آن نیز در تاریخ ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۷ و چند روز پیش از گردهمایی سالانه قلعه بابک همراه با سه نفر دیگر توسط مأموران اداره اطلاعات اردبیل بازداشت و در روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.

برچسب ها:

زندانیان