نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پرونده متهمان بانک سرمایه؛ هادی رضوی به حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

31-جولای-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم ۷۴ ضربه شلاق در کنار سایر مجازات ها برای هادی رضوی، از متهمان پرونده بانک سرمایه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری میزان، امروز سه شنبه ۸ مردادماه ۱۳۹۸، غلامحسین اسماعیلی در هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم ۷۴ ضربه شلاق برای هادی رضوی، از متهمان بانک سرمایه خبر داد.

اسماعیلی در مورد پرونده هادی رضوی، از متهمان پرونده بانک سرمایه گفت: هادی رضوی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به ۲۰ سال حبس، رد مال، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی و همدست وی احسان دلاویز به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به ۱۰ سال حبس محکوم شده‌اند.

لازم به ذکر است که به گفته نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به پرونده سه عضو هیئت‌مدیره بانک سرمایه؛ شرکت‌های هادی رضوی یکی از مجموعه‌هایی است که پرویز کاظمی تلاش داشته با نقض عامدانه و عالمانه قوانین به آنها پرداختی‌های کلان داشته باشد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین با بیان اینکه از مقطع تشکیل دادگاه اقتصادی تا امروز ۹۷۸ مورد حکم قطعی در مورد متهمان این پرونده‌ها صادر شده است، گفت: “در این بین ۹ مورد حکم اعدام، ۴ مورد حبس ابد، ۱۰۰ مورد حبس تا ۲۰ سال، ۷۳۱ مورد حبس زیر ۱۰ سال و ۴۴ مورد حکم حبس بین ۲۰ تا ۳۰، ۱۱۶ نفر حکم انفصال دائم و ۱۵۲ نفر انفصال موقت، ۱۰ مورد تبعید و ۱۶۱ مورد مجازات شلاق برای مرتکبان جرایم اقتصادی تا امروز در نظر گرفته شده است”.

زندانیان