نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

۳ فعال مدنی مجموعا به ۵۵ سال حبس محکوم شدند

31-جولای-2019

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: ۳ تن از فعالین مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین مجموعا به تحمل ۵۵ سال حبس محکوم شدند.

به گزارش «نفس در قفس»، یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز توسط دادگاه انقلاب تهران مجموعا به ۵۵ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

این حکم امروز ۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ بدون حضور وکلای این افراد به آن‌ها ابلاغ شده است.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس از بابت اتهام تشویق و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا در خصوص هر یک از متهمان قابل اجرا خواهد بود.

بر اساس رای شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز هر کدام به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام تشویق و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

علاوه بر این اتهامات مژگان کشاورز از بابت اتهام توهین به مقدسات نیز به ۷ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

بازداشت یاسمن آریانی، به روز چهارشنبه ۲۱ فروردین‌ ماه ۹۸ باز‌می‌گردد، او در این تاریخ توسط مامورین نیروی انتظامی بازداشت و به بازداشت‌گاه وزرا در تهران منتقل شده بود. وی به همراه مادرش منیره عربشاهی که یک روز بعد از فرزندش بازداشت شد هم اکنون در بند ۵ زندان قرچک ورامین که عمده ساکنین آن را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند به سر می‌برد.

روز پنجشنبه ۵ اردیبهشت‌ ماه نیز، مژگان کشاورز، در منزل شخصی خود و توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه، به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود.

زندانیان