نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پس از ۹ سال؛ رهایی یک نوجوان از اعدام در یاسوج

21-ژوئن-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک زندانی نوجوان در یاسوج که از بابت اتهام قتل همکلاسی‌اش به اعدام محکوم شده بود، پس از تحمل ۹ سال حبس با جلب رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با گذشت اولیای دم،یک کودک-مجرم ساکن یاسوج بعد از ۹ سال،از اجرای حکم اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، این متهم در سال ۱۳۸۹ در نزاعی که در مدرسه رخ داد مرتکب قتل شد و اکنون پس از ۹ سال سرانجام با پیگیری‌های مستمر واحد مددکاری زندان و تلاش ریش سفیدان و معتمدان شهر، خانواده مقتول از اجرای حکم اعدام این متهم صرف نظر و زندگی دوباره به وی بخشیدند.

رییس امور شورای حل اختلاف استان گفت: “این حادثه از جمله قتل‌هایی بود که هیچ گونه تعرضی از سوی خانواده مقتول رخ نداد و این نشان از بزرگ منشی خانواده آقای فرجی بوده است”.

ساجدیان افزود:”در بیشتر حوادث منجر به قتل در استان خانواده مقتول در امان نیست و مشکلات بسیاری را برای دستگاه قضا ایجاد می‌کند ولی خانواده مرحوم فرجی همه چیز را به قانون واگذار کردند و اکنون که حکم اعدام برای متهم به قتل فرزندشان صادر شد از اعدام وی گذشتند تا خانواده دیگری داغدار نشود”.

وی ادامه داد: “امید است این حرکت، گام موثری در ترویج فرهنگ عفو و بخشش در برابر حوادث ناخواسته و غیر عمد باشد”.

گفتنی است که سید مجید سادات فرجی از طایفه سادات امامزاده فرج الله (سادات فرجی) در سال ۸۹ در درگیری که در مدرسه بین او و یکی از هم کلاسی‌هایش رخ داد به ضرب چاقو به قتل رسید.

زندانیان