نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کمیسیون قضایی مجلس با طرح کاهش مجازات اعدام حاملین مواد مخدر موافقت کرد

12-فوریه-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از مصوبه این کمیسیون برای حذف مجازات اعدام «حاملین مواد مخدر» از قانون خبر داد. نماینده رباط کریم اضافه کرد “به موجب مصوبه کمیسیون قضایی مجلس که در راستای کاهش مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر است، از این به بعد حاملین مواد مخدر اعدام نمی‌شوند”.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسن نوروزی اظهار کرد: “طبق مصوبه امروز کمیسیون قضایی مجلس یک ماده به عنوان ماده ۴۶ به قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر الحاق می‌شود که بر اساس آن مرتکبین جرایم موضوع این قانون که برای آنان مجازات اعدام یا حبس ابد تعیین شده در صورت احراز یکی از شرایط زیر مفسد فی الارض محسوب شده و به مجازات اعدام و مصادره اموال ناشی از قاچاق مواد مخدر محکوم می‌شوند و در سایر مواردی که در قانون مذکور برای مرتکبین اعدام یا حبس ابد درنظر گرفته شده، حسب مورد به ۲۵ تا ۳۰ سال حبس و جزای نقدی درجه یک از یک میلیارد ریال تا دو برابر آن محکوم می‌شوند و مشمولان حبس درجه دو به جزای نقدی درجه دو محکوم می‌شوند”.

نماینده رباط کریم اضافه کرد: “به موجب مصوبه کمیسیون قضایی مجلس که در راستای کاهش مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر است، از این به بعد حاملین مواد مخدر اعدام نمی‌شوند”.

نوروزی در پاسخ به اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر خواستار توقف طرح تعدیل مجازات اعدام در جرایم مواد مخدر شده بود اظهار کرد: ما کار خود را انجام می‌دهیم ضمن اینکه قوه‌قضائیه و دادستانی کل کشور موافق این طرح هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: فرقی نمی‌کند که ستاد مبارزه با مواد مخدر موافق طرح باشد یا نباشد؛ آنها ملزم به اجرای قانون هستند ضمن اینکه ما نظرات کارشناسی ستاد مبارزه با مواد مخدر را نیز اخذ کرده ایم.

زندانیان