نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

گزارشی از ابراهیم فیروزی از شهرستان راسک، محل تبعید خود

22-جولای-2020

گروه خبری: زندانیان -

نفس درقفس،۱مرداد ۱۳۹۹:ابراهیم فیروزی، در یک گزارش از برخورد مسئول قرارگاه نیروی انتظامی این شهرستان با مردم محرومی که قادر به خرید یک ماسک هم نیستند، نوشته است . ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی  به مدت ۷ سال به دلیل عقاید خود در زندان بود و بعد از اتمام حبس در آبان ۹۷ از زندان رجایی‌ شهر آزاد شد. وی بعد از چند هفته که برای درمان بیماری های خود فرصت گرفته بود، طبق حکم دادگاه به شهرستان راسک واقع در استان سیستان و بلوچستان تبعید شد. مدت تبعید ایشان به این شهرستان دو سال است.

در این گزارش آقای فیروزی ضمن اشاره به محرومیت وفقر مردم این منطقه، خطاب به مسئول قرار گاه نیروی انتظامی نوشته است: « چون خودت در سفره ی نظام دست داری و نمیدانی مردم این منطقه ی محروم با سی هزار ریال خرج یک روز خانواده‌شان را میدهند، دست در جیبت کن، پول خرید ماسک را روزانه به همه مراجعین پرداخت کن یا از بودجه‌ی قرارگاهت ، ماسک و دستکش رایگان برای مراجعین در هنگام ورود خریداری کن .»

متن کامل این گزارش که نسخه ای برای انتشار در دست « نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، قرار گرفته است، به شرح زیر می‌باشد:

 

«امان از بحران مدیریت…

مسئول قرارگاه نیروی انتظامی شهرستان راسک ، قدرتمند بودن یعنی کمک کردن به مردم محروم آن منطقه نه اینکه بار اضافه‌ای بر دوش آنان قرار بدهی مدتی است که به بهانه ویروس کرونا  قرارگاه نیروی انتظامی شهرستان راسک از توابع

استان سیستان و بلوچستان که در آن تبعید هستم ، اجازه ورود مراجعین رو بدون ماسک و دستکش به داخل قرارگاه نمیدهد.

این در حالیست که کلانتری راسک در داخل قرارگاه واقع است و من و سایر تبعیدیان باید روزانه خود را به کلانتری معرفی کنند.

یکی از افسر نگهبانهای این قرارگاه ، امروز ۱ مرداد ۱۳۹۹ مرا تهدید کرد که بدون ماسک مرا به داخل قرارگاه راه نخواهد داد . سعی کردم با وی گفتگوی منطقی‌ای داشته باشم لیکن چون مسئول ارشد قرارگاه این دستور کوته‌بینانه را داده است ، وی بدون شنیدن پاسخ من از من گریخت. حال پاسخ من چیست؟

به آن کسی که دستور داده ارباب رجوعان را بدون ماسک که ارزانترین نوعش سی هزار ریال است به داخل راه ندهند میگویم: چون خودت در سفره ی نظام دست داری و نمیدانی مردم این منطقه ی محروم با سی هزار ریال خرج یک روز خانواده‌شان را میدهند، دست در جیبت کن پول خرید ماسک را روزانه به همه مراجعین پرداخت کن یا از بودجه‌ی قرارگاهت ، ماسک و دستکش رایگان برای مراجعین در هنگام ورود خریداری کن .

روزانه به چشم خود میبینم که مردم محرومِ این منطقه چه مدت در گرمای هوا به دلیل نداشتن پول برای خرید ماسک پشت درب قرارگاه ، در زیر آفتاب می‌ایستند و مانع ورود آنها می‌شوند.

من نمیتوانم از افسران این قرارگاه گلایه‌ای کنم زیرا اگر تخصصی جز ” بله قربان” گفتند داشتند اکنون شغل دیگری داشتند و برای خدمت به مردم تلاش می‌کردند، نه اینکه، با اطاعت از دستور فرد ارشد قرارگاه، دست در جیب مردم فقیرِ این منطقه کنند

و در پایان ، یکی از فروشگاههای مواد غذایی در راسک ، دستکش رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌دهد ،وای وای وای بر مسئول قرارگاه که در حدِ یک فروشگاه مواد غذایی به فکر مردم محروم نیست

ابراهیم فیروزی»

زندانیان