نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

گزارشی از اعدام یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج

10-اکتبر-2018

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: زندانی محکوم به مرگ که در جریان میانجیگری دو همسایه‌اش مرتکب “قتل” شده بود، در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

به گزارش جوان آنلاین، اوایل سال ‌۹۳ بود که مأموران پلیس پایتخت از قتل پسر جوانی در ساختمان مسکونی حوالی یکی از خیابان‌‌های مرکزی تهران با خبر و راهی محل شدند.

مأموران در محل حادثه با جسد پسر جوانی به نام فرهاد روبه‌رو شدند که با اصابت ضربه چاقو به قتل رسیده بود.

بررسی‌ها حکایت از این داشت مقتول در خانه یکی از دوستانش بوده که برای میانجیگری بین دو همسایه دیگر وارد درگیری می‌شود و در نهایت با چاقوی یکی از آنها که مرد جوانی به نام طالب بوده به قتل می‌رسد و متهم هم از محل فرار می‌کند.

دوست مقتول گفت: “فرهاد دوست صمیمی من بود. لحظاتی قبل همراه او به خانه‌مان آمدیم که دیدیم دو نفر از همسایه‌ها به نام‌های طالب و اصغر با هم درگیر شده‌اند. آنها با صدای بلند به یکدیگر فحاشی می‌کردند و هر دو چاقو داشتند که من به آنها اعتراض کردم. در این لحظه فرهاد برای میانجیگری وارد درگیری شد که ناگهان طالب چاقو کشید و فرهاد و اصغر را زخمی کرد. اصغر زخمش عمیق نبود اما ضربه‌ای که به فرهاد خورده بود کاری بود به طوریکه فرهاد در محل فوت کرد و طالب هم با دیدن این صحنه از محل گریخت”.

پس از این مأموران تحقیقات خود را برای دستگیری متهم فراری آغاز کردند تا اینکه در نهایت مدتی بعد وی را دستگیر کردند.

متهم در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و در توضیح ماجرا گفت: “من مقتول را نمی‌شناختم و قصد قتل هم نداشتم. مدتی است با یکی از همسایه‌ها به خاطر خرید و فروش خودرویی اختلاف حساب داشتم. ما دو همسایه هر روز با هم مشاجره لفظی داشتیم تا اینکه آن روز با هم درگیر شدیم که پسر همسایه به ما اعتراض کرد و و دوستش هم وارد درگیری شد. من قصد داشتم مرد همسایه را بزنم که اشتباهی به مقتول هم ضربه زدم و بعد از اینکه فوت کرد از ترس فرار کردم”.

متهم پس از تحقیقات تکمیلی در شعبه ‌۲ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به اعدام محکوم شد.

حکم دادگاه پس از تأیید در دیوان عالی کشور برای اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد و در نهایت چندی قبل متهم در زندان رجایی شهر اعدام شد.

لازم به اشاره است که سایت جوان آنلاین بدون اشاره به تاریخ دقیق اجرای حکم از اعدام این زندانی در زندان رجایی شهر کرج خبر داده است. اعدامی که گمان می رود به تازگی صورت گرفته باشد.

زندانیان