نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یاسمن آریانی به مرخصی اعزام شد

6-جولای-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس،۱۵تیر ۱۴۰۰: روز جاری یاسمن آریانی، فعال مخالف حجاب اجباری از زندان کچویی کرج به مرخصی اعزام شد. این زندانی سیاسی از تاریخ ۲۱فروردین ۱۳۹۸ در اعتراض به حجاب اجباری به همراه مادر خودش بازداشت و در دادگاه به ۹ سال و ۷ماه حبس تعزیری، که ۵سال و ۶ ماه قابل اجرا می‌باشد، محکوم شد.

به گزاارش« نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، امروز سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۰، یاسمن آریانی به مرخصی ۷ روزه اعزام شد.

یاسمن آریانی، در تاریخ ۲۱ فروردین‌ماه ۹۸ بازداشت و به بازداشتگاه وزرا در تهران منتقل شد. وی به همراه مادرش منیره عربشاهی که یک روز بعد از فرزندش بازداشت شد، به بند ۵ زندان قرچک ورامین منتقل شدند. آنها نهایتا در تاریخ ۲۲ مردادماه ۹۸ از زندان قرچک ورامین به بند زنان زندان اوین منتقل شدند.

یاسمن آریانی و مادرش در مردادماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه و هرکدام  از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و تشویق و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا” به ۱۶ سال حبس تعزیری و در مرحله تجدیدنظر هرکدام مجموعا به ۹ سال و ۷ ماه حبس محکوم شدند. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی ۵ سال و شش ماه حبس تعزیری در خصوص هر یک از آنها قابل اجرا است.

خاتم آریانی در تاریخ ۳۰ مهرماه ۹۹ به همراه مادر خود، منیره عربشاهی از بند زنان زندان اوین به زندان کچویی کرج منتقل شد.

زندانیان