نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

یک متهم در تهران به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شد

19-آگوست-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: دادگاه کیفری تهران، یک کارگردان سینما را به خاطر تعرض و اذیت و آزار یک دختر دانشجو به ۱۰۰ ضربه شلاق و دو سال محرومیت از کارهای هنری محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رکنا، یک کارگردان سینما به اتهام تعرض و آزار و اذیت دختری که به وی قول بازی در فیلمش را داده بود، به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شد.

این دختر جوان با بیان اینکه پس از قول کارگردان مذکور مبنی بر بازی در فیلمی که بعداً مجوز ساخت نگرفت با وی آشنا شده است، گفت که “من همیشه از روابط پیش از ازدواج کردم و رفتار کارگردان با من مصداق عینی تعرض بود”.

وی همچنین می گوید ۱۰ روز پس از این اتفاق از کارگردان شکایت کرده است، اما از آنجایی که او منکر قضیه شده است، دادگاه دستور انجام آزمایش دی ان ای را صادر کرده است.

گفتنی است که پس از اعلام نتیجه آزمایش دی ان ای، این کارگردان توسط دادگاه کیفری تهران به ۱۰۰ ضربه شلاق و ۲ سال محرومیت از فعالیت هنری محکوم شده است.

این دختر جوان افزود: از اواخر دی ماه تا اواخر بهمن ماه سال گذشته، یعنی تا زمانی که حکم صادر شد، فرد مورد نظر در بازداشت موقت به سر می‌برد اما سعی می‌کرد صفحه اجتماعی خود را از طریق برادرش به روز کند تا کسی متوجه ماجرای محکومیتش نشود.

وی همچنین در خصوص اعتراضش به حکم صادره برای کارگردان گفت:  اعتراض کردم چون فکر می‌کردم آسیبی که ایشان به من زده به شدت بالاتر است. ایشان نه تنها با آبروی من بازی کرد که با آبروی پدر و خانواده ام هم بازی کرد. حتی در خوابگاه دانشجویی هم از آزارهای ایشان در امان نبودم. این را بگذارید کنار تهدیدات مختلفی که از جانب ایشان حین آغاز پیگیری قضایی شکل گرفت.

برچسب ها:

زندانیان