نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

درگذشت مادر راحله احمدی و عدم اعطای مرخصی برای دیدار آخر

16-جولای-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس ، ۲۵  تیر ۱۴۰۰: با وجود وخامت حال مادر راحله احمدی فعال مدنی محبوس در زندان اوین مقامات قضایی از اعطای مرخصی به وی و دخترش صبا کردافشاری برای دیدار آخر ممانعت کردند. راحله احمدی، مادر صبا کردافشاری فعال مدنی و فعال مبارزه با حجاب اجباری از تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ در زندان اوین  دوران محکومیت، ۳۱ ماه حبس تعزیری،  خود را می‌گذراند.

به گزارش « نفس در قفس »، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، مادر راحله احمدی روز گذشته بدون دیدار آخر با دختر و نوه‌اش درگذشت. با وجود وخامت حال وی، مقامات قضایی از اعطای مرخصی به راحله احمدی ممانعت کردند.

و تاکنون هم با مرخصی راحله احمدی و دخترش صبا کردافشاری جهت شرکت در مراسم تشییع جنازه موافقت نشده است.

این درحالی است که به دلیل اینکه پیشتر این دو زندانی سیاسی به مرخصی اعزام شده‌ بودند، روند در اداری برای اعطای مرخصی وجود ندارد و دادستان با حکم میتوانست امکان دیدار آخر برای این خانواده را فراهم کند.

راحله احمدی، مادر صبا کردافشاری زندانی سیاسی، روز شنبه ۲۶بهمن ۹۸، با حضور در شعبه ۳ اجرای احکام دادسرای زندان اوین جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد. ایشان توسط دادگاه انقلاب به ۴سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که با استناد به ماده ۱۳۴قانون مجازات اسلامی، ۳سال و شش ماه از این حکم قابل اجرا بود. حکم خانم احمدی با عدم اعتراض به ۳۱ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

صبا کردافشاری نیز در خردادماه سال ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در شهریورماه همان سال به ۲۴ سال حبس تعزیری محکوم شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و با اعمال بخشنامه کاهش مجازات حبس تعزیری، ۷ سال و شش ماه از دوران محکومیت وی قابل اجرا است.

زندانیان