نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

منوچهر بختیاری بعد از ۷۷ روز بازداشت، بعد از صدور حکم محکومیت به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد

16-جولای-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس ، ۲۵  تیر ۱۴۰۰: منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، از کشته‌شدگان آبان ۹۸، طی تماس تلفنی با خانواده، از محکومیت خود به ۳ سال و ۶ ماه حبس و ۲ سال و ۶ ماه تبعید خبر داد. هفتاد و هفت روز پس از بازداشت و بی خبری، وی سرانجام پس از صدور حکم به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شده است.

به گزارش « نفس در قفس »، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، منوچهر بختیاری همزمان با محکومیت به حبس و تبعید به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد. وی در تاریخ ۹ اردیبهشت‌ماه، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شده بود و از آن تاریخ به مدت ۷۷ روز در بازداشت یک نهاد امنیتی بدون هیچ تماس و ملاقات با خانواده نگهداری می‌شد.

منوچهر بختیاری طی تماس تلفنی با خانواده، از محکومیت خود توسط دادگاه انقلاب به ۳ سال و ۶ ماه حبس، ۲ سال و  ۶ ماه تبعید و ۲ سال ممنوعیت خروج کشور خبر داده است.

منوچهر بختیاری، مورخ ۹ اردیبهشت‌ماه، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد.

پیشتر « نفس در قفس »، طی گزارشی از بی‌خبری از وضعیت آقای بختیاری خبر داده بود

پیش از این نیز منوچهر بختیاری در دوره های مختلف به همراه خانواده خود و خانواده برخی از کشته‌شدگان قیام آبان بازداشت شده بود.

وی در تاریخ ۱۸ فروردین به دلیل حضور در مزار اسعد بختیازی همراه با سایر خانواده کشته شدگان قیام آبان ۹۸ در اصفهان بازداشت و مدتی بعد آزاد شد

آقای بختیاری پیش از این نیز در تاریخ ۳ دی‌ماه ۹۸، در آستانه چهلمین روز کشته شدن فرزندش و فراخوان به برگزاری مراسم چهلم عمومی، به همراه تعدادی از اعضای خانواده، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در نهایت شب چهارشنبه ۲ بهمن ماه ۱۳۹۸، از زندان رجایی شهر آزاد شد.

زندانیان